Preskoči na glavno vsebino

Izmenični elektromotor

1824 Francoz Francois Arago formulira obstoj rotacijskega magnetnega polja (Aragove rotacije), ki jih Walter Baily demonstrira 1879 v obliki prvega primitivnega indukcijskega motorja. V 1880-ih letih se izumitelji mučijo z razvojem motorjev na izmenično električno napetost, saj je uporabnost tovrstnega načina napajanja kljub zmožnosti prenosa na dolge razdalja bistveno zmanjšana zaradi nezmožnost poganjajna takratnih motorjev.

Prva izmenična induktivna motorja neodvisno izumita Galileo Ferraris (1885) in Nikola Tesla (1888). 1888 Akademija znanosti v Turinu objavi Ferrarrisove raziskave o podrobnostih delovanja motorja, sicer poleg zapiše, "da aparati, ki delujejo na tovrstnem principu delovanja niso komercialno pomembni kot motor."

1888 Tesla predstavi svoj papir Nov sistem za motorje z izmeničnim napajanjem in transformatorje ameriškemu inštitutu za električne inženirje, ki opisuje tri patentirane dvofazne statorsko štirifazne tipe motorjev:

1. s štiripolnim rotorjem, oziroma nesamozagonski reluktančni motor

2. z navitim rotorjem, oziroma samozagonski asinhronski motor

3. z neodvisnim enosmernim napajanjem navitja rotorja, oziroma sinhronski motor

1887 Tesla sicer patentira tudi indukcijski motor z rotorjem s krajšim navitjem. George Westinghouse je brž kupil Teslove patente, ga zaposlil in določil C.F. Scotta, da mu pomaga, vendar je Tesla družbo čez dve leti zaradi drugih načrtov zapustil leta 1889. Konstantna hitrost izmeničnih indukcijskih motorjev ni bila primerna za tramvaje, vendar so Westinghouse inženirji adaptirali motor za uporabo v rudniku leta 1891.

Mikhail Dolivo-Dobrovolsky je v sklopu svoje promocije trifaznega izmeničnega napajanja izumil trifazni motor s kratkostično kletko in trinožni transformator leta 1890. Ta tip motorja se danes uporablja za veliko večino komercialnih aplikacij. Trdil je, da Teslov motor ni praktičen zaradi dvofaznih pulzacij, zaradi česar se je posvečal delu s tremi fazami.

Čeprav je Westinghouse leta 1892 ustvaril prvi indukcijski motor in 1893 razvil linijo polifaznih 60 Hz motorjev, so bili njihovi motorji dvofazni, do Lammejevega izuma učinkovite kratkostične kletke. General Electric Company je začela razvijat trifazne indukcijske motorje 1891. 1896 so General Electric in Westinghouse podpisali licenčno pogodbo za to obliko kratkostične kletke (squirell-cage rotor).

Indukcijski motorji so zaradi teh inovacij dosegali vedno večje moči, tako da ima današnji motor s 100 konjskimi močni enake dimenzije kot motor s 7.5 konjskimi močmi leta 1897.

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

1. objava

V Bloggerju spoznavam okolje v katerem bom naredil spletišče z naslovom izumu 19. stoletja. Kaj mi bo uspelo še ne vem.Se bom potrudil, da bo  zadeva čimbolj zanimiva in gledljiva. Poskušal bom vstaviti kakšno sliko, animacijo in video posnetek. Sem učenec na OŠ Log - Dragomer .

Pozdrav

Na spletni stani si boste lahko prabrali nekaj o najpomembnejših izumih 19. stoletja.